Fets significatius

Fets significatius del 1r Període de Pràctiques:

FET SIGNIFICATIU 1

2a setmana de pràctiques: 14/02/13

Lloc: aula convencional

Explicació:

Optativa esports alternatius, taller d’ indiaques.

Els alumnes estaven implicats en la realització i motivats. Primerament la majoria d’ells porta el material que s’havia assignat, i els que no algun alumne que en porta de més li ho deixa o la professora. L’activitat tot i ser senzilla, consistia en crear una indiaca a partir de materials reciclats (un punt també interessant a relacionar amb el medi ambient), els ha agradat i motivat als alumnes. El fet de crear ells la indiaca i després anar-la a provar, també han d’omplir una fitxa de valoració sobre les indiaques creades on es valora si vola, la resistència, la originalitat entre d’altres ítems. També un punt molt interessant és el fet que amb les indiaques creades s’’hi juga i es fa un torneig en el qual els alumnes són partíceps en l’elaboració de les normes, entre tots han creat les normes del torneig i això és un aspecte en què els alumnes poden participar de forma activa i s’impliquen. A l’acabar la sessió s’ha dit el pròxim material a portar per fer un pal de lacrosse.

He trobat el taller molt interessant, i sobretot la disposició dels alumnes a realitzar-lo, d’un inici potser veia que no els motivaria ja que el dia anterior al gimnàs el seu comportament no era del tot correcte, però el fet de crear-ho ells, posar les normes, valorar-se i provar-les els ha fet implicar-se més en l’activitat.

Fig1. Indiaca creada pels alumnes.

FET SIGNIFICATIU 2

3a setmana de pràctiques: 18/02/13

Lloc: gimnàs

Explicació:

En la sessió d’ acrosport de 1r d’ESO, tothom va inciar la sessió  i l’escalfament es va desenvolupar de forma normal, però alhora de començar a fer les figures un noi, estava molt apàtic i no tenia gaires ganes de posar-se en l’activitat, i vam anar-li a demanar el perquè no volia fer-ho i va dir que no li agradava l’acrosport, i se’n va anar a assentar al banc. La tutora el va avisar que fes la pràctica i que col·labores en la mesura que pogués a l’elaboració de les figures grupals, que tothom hi té cabuda en l’acrosport i tots són necessaris per fer les diferents digures. Poc  a poc l’alumne va veure que era útil i que podia realitzar-ho, que potser no es podria posar a la part de dalt de les figures, però que si que podria posar-se a la part de sota, i ajudar en la seguretat i altres rols. Això va fer que ell mateix s’adonés que era important pel grup i poc a poc anava participant més en les activitats.

Em va sorpendre com de passar a no fer res, es va posar en les activitats i va col·laborar com un més.

Fig2. Exemple de figura d’acrosport on el noi podia particpar a tots els llocs.

Fets significatius del 2n Període de Pràctiques:

FET SIGNIFICATIU 1

3a setmana de pràctiques: 13/05/13

Lloc: biblioteca

Explicació: a l’assistència al claustre que hi va haver a l’institut, la tutora ens va dir que hi havia claustre i que seria interessant assistir-hi. El que ens va sorprendre va ser que a l’entrar hi havia molts professors, que normalment a la sala de professors els meus en comptagotes, i allà semblava que n’hi hagués molts més dels que semblava haver-hi.

El claustre es va parlar del nou Pla de lectura de cara a l’any vinent, primerament es van explicar els objectius, com es desenvoluparia i al final es va passar a la votació. Quasibé per majoria absoluta va guanyar el fet de dur a terme el futur pla de lectura.

FET SIGNIFICATIU 2

4a setmana de pràctiques: 30/05/13

Lloc: gimnàs, pati

Explicació: Cursa d’orientació realitzada pels pròpis alumnes. En aquest cas van ser les dues sessions últimes, on els alumnes que havien fet els millors treballs de les curses d’orientació, i que els hi va tocar el sorteig. El que va sorprendre en una classe va ser que es van presentar volutaris per fer la cursa, en tenien ganes tres grups. De l’altre classe en canvi els que tenien el treball bé es fa fer un sorteig.

El sorprenent, va ser que el muntatge per part de l’alumnat va ser molt bo, tant jo com la professora i el meu company de pràctiques va veure que els alumnes s’involucraven, i que al mateix temps veien les dificultats de muntar una cursa d’orientació, també els sorgien problemes i els havien de resoldre.

Aquest fet i també la implicació per part de l’alumnat en el desenvolupament de les curses va fer que fóssin un èxit.

20130531_122637 20130531_124132

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s